Den Svarta Sjukan

Vet Ni vad det är? Har Ni råkat ut för den? Savrtsjukan???
Den hemska kontrollerande sjukan som inte låter sin älskade leva...sitt liv...med sina vänner...intressen....mm.
Då två individer möts...o kärleken uppstår...så känns allt sååå bra...Men trots den intensiva kärleken så är de två ändå olika individer med olika vänner och intressen. OM kärleken ska hålla måste man få vara den man är..träffa sina vänner fortsätta vara den underbara person man är. Om man bromsas av sin partner...så blir man jue hämmad..o då ändras man..o är inte längre den underbara person nån blev kär i...eller hur? Hur kan man säga till den man älskar..eller säger sig älska...att gör du DET eller DET så gör jag slut?? Är du med din syster så gör jag slut..är du med din mamma gör jag slut...är du me polare så gör jag slut... Är det kärlek???
Vad skall man säga för att få den utsatte att förstå..att det inte är kärlek? Att man är värd såå mycket bättre??
Att vara lite sotis är rart...att va rädd om...
Men denna svartsjuka är verkligen en SJUKA...elakt..sjukt..egoistiskt..brist på empati..alla fel man kan tänka sig!

Min älskade Du som råkar ut för detta dagligen...snälla minns o förstå att du är underbar,snäll och värd så mycket mera. Minns att du har rätt att bli älskad o accepterad för den du är. Lär dig säga nej,sätta ner foten o visa att om det inte duger så får HAN gå. Du blir inte ensam..du har alla dina vänner o familj kvar som älskar dej o vill dej bara väl!! Gå...innan det är försent...Njut av denna sommar utan HANS kontroll o bojjor!!

image49

Kommentarer
Postat av: J

Ja usch ja. Lämna honom, vem d nu handlar om fast ja tror ja vet...

2007-06-01 @ 19:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0