"Den" dagen

UAS klockan nio...nål i armen..för prover och det radioaktiva... Massa prover...och sen besök hos doktor K. Prat om hur man mår,gör mm. Tas en massa blodtryck mm. Sen Benmärgsprov..ett hål i bröstet..med en liten borr. Inte så farligt men ändå ömt o ajj då bedövningen sätts...sen suget då märgen tas är hemsk. Nåja..efter tio minuter är det klart. Vidare till Lungfunktionstest...andas med nässkydd och munnen i ett munstycke. Andas på order...och hålla andan på order. Tungt blir yr i skallen..dricker massor. Det e inge skoj o va instängd i en "bur"..hmm. Så vidare... tandläkaren denna gång. Koll av tänder...OK..röntgen av tänder..OK..ett litet hål hittade de,undrar om jag gottat för mycket..Så puts o fluor behandling. Ohh äntligen en stunds vila. Går till apoteket,hämtar ut ena medicinen den andra skulle de beställa tills i morrn. Går via fiket på 70..köper en gooo baguette. Det va magiskt vad det kan smaka gott då man utsatts för saker o e hungrig...ja likadant festisen. En stund på bänken,laddar nya krafter för nästa...Vilket är lungröntgen...går fort o smärtfritt...vidare till Hjärtfunktionstest...Där ger de mig radioaktivt ämne i blodet..ska vänta 30 minuter...in igen...tar blod av mig...blandar det med mera radioaktiva ämnen...väntar 10 minuter o får sen tillbax mitt blandade blod..Hmm..ja..men så gjorde de iaf. Sen vidare in i ett annat rum..lägger mig på en brits..höjs upp under en kamera..o ska ligga still där..10-30 minuter..tills de ser hur hjärtat slår. Det tog förståss 30 minuter...kallt blev det..på en kal brits. Nu klart säger hon o släpper ner mig. Tassar iväg till 50 igen. Där e det U-prov...och ta bort nålen i armen. Ömt men som sagt..nu e det klart!
Det var min dag...
Hemma igen vid 16...o då somnade jag rätt direkt..o då jag vakade va O hemma o skulle fixa mat...skönt o bli bortskämd ibland! Vad det vart för mat?? Jooo stuvade makaroner...o köttbullar...*ler lurigt*


Kommentarer
Postat av: Jonna

Usch, det låter jobbig. Jag håller tummarna så gott jag kan! <3<3

2007-06-20 @ 22:11:48
URL: http://flickaan.blogg.se
Postat av: J

hujj hemsk dag, jag skulle inte vilja ha bytt för något i världen.... Jag hoppas du klara alla tester o att d inte va allt för jobbigt! snart kommer jag :) kram!

2007-06-21 @ 09:52:46
URL: http://showandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0