Känslor..tankar...

Ska skriva lite om känslor..som uppstår nu..o i dessa lägen jag är i nu.
Ligger ofta o tänker på inlägg,kommentarer,sms jag får.
De flesta värmer,en del är tanklösa,en del ser jag direkt att inte förstår vad jag går igenom.
O det kan jag förstå för det finns det väl ingen egentligen som gör?
Nej inte ens mina närmaste kan förstå.
Owe förstår det mesta som ser mig dagligen...men en sköterska sade att inte ens de kan i sin
vildase fantasi förstå hur detta påverkar en familj,ett förhållande eller så.
o hon har iaf jobbat här på avd många år. Så det är inte lätt..eller vi säger det är omöjligt.
Så försök inte ens sätta er in i vad vi går igenom.
Låter jag hård?
kanske men sånt är livet.
Sen finns det dem som valt att sätta på skygglapparna och gå rakt fram,inte prata,höra av sig alls,
bara försvinna lite så där diskret bort... Men jag förstår även er.
Det är inte lätt att ta,att veta vad skall man säga,göra,eller behöver man alls göra nåt?

Jag som sitter mitt i detta centrum av ORO..
kan säga hur vissa saker känns..
Att avstå att höra av sig,är helt ok! Alla är vi olika,alla hanterar vi saker olika,vissa av oss kan hantera
en kris,vissa inte. I detta läge är det kanske lättare att släppa o leva sitt eget liv. Eftersom inte jag är
en central person i deras liv. Jag miste MÅNGA i förra vändan av sjukdom. DÅ gjorde det ont för jag förstod inte.
Men även jag lär mig o utvecklas. Alla väljer hur man hanterar saker o ting!
Att stötta är fint,sända kramar det värmer så skönt. Känner då hur man är omtyckt o påtänkt.
För livet skall gå vidare o alla skall glädjas åt sitt liv,inget skall stanna för att jag ligger här.
Att då få en kram nu o då är skönt..det är kärlekens verktyg.
Ett mail som berättar om hur Ni har det är oxå skoj att få...även om jag ärligt kan säga att jag inte kommer att
svara på alla..knappt nåt. Men att veta vad som händer utanför dessa väggar är lite skojj!
Att sen få sms...om hur NI rasar ihop av ORO o tankar...
DET gör mig upprörd! Jag är inte i skick eller har inte ens viljan att vilja stötta er...
Jag VET detta är tungt o tyngre för vissa av er...och att det drar upp många dumma minnen.
Men jag mår redan så dåligt man kan må,att då spä på med att säga att man rasar ihop....
det gör mig illamående. JAG kan inget göra åt det..den biten måste Ni själva söka hjälp för där Ni är.
Nu låter jag hård igen,men jag har som min kurator sade igår rätt att vara egoist nu.
Hon sade att jag måste bygga på med små byggstenar dagligen...
att bara klä på mig en gång om dagen,bädda sängen,gå ut 10 minuter kan vara det som håller
mig vid liv psykiskt. Jag tar inte längre dag för dag...nej det är förmiddag-eftermiddag-kväller.
Planerar inget utan tar det som det kommer. För jag orkar inte bli besviken om o om igen.
Min kurator fick mig igår att inse att jag kan slå detta med rätt medel och humör och psyke.
Det går inte att lägga sig ner o bara vänta på att medicinerna skall göra sitt.

Nej nog om detta. Humör,tårar,glädje...allt mixas i detta rum.
Och det svänger fort skall jag säga.
Och JAAAA jag uppskattar ER alla för ni är mina vänner o jag älskar er alla på olika sätt.
Ni vet själva vad ni betyder för mig...
Och vad vi delat...mer eller mindre...

O ni skriver alltid hur stark jag är...
kanske så är fallet..
Men som Annica sade...som ändå känner mig sedan 35år,
att skalet är skört...
Och sä är det..
Vi har alla rätt att vara sköra ibland...
Och jag är det nu..mycket skör..
Men det betyder inte att jag ger upp..............!!


Kommentarer
Postat av: Lena

<3 Kram <3

2011-03-16 @ 10:33:57
Postat av: Annica

Du är den vän jag alltid älskat som vän. Trots vi inte pratar med varandra varje dag. Ibland kan det gå månader. ja det har det ju gjort men ändå har vi funnit varandra på nolltime när vi väl träffas.

Du var den jag busade med i min ungdom (urch nu lät jag ju gammal :-) )..Du var den jag drog med på äventyr..Du var den med annan religionstro än jag själv har/hade. Du accepterade mig som jag var. Jag accepterade dig som du var. Jag accepterar dig som du är hela tiden nu. Svag, hård, otröstlig, rädd osv osv..Jag finns där ALLTID ALLTID ALLTID var du än är Eva.

Jag minns hur det var då mamma fick cancer..Hur jag drog mig undan henne. Men det fanns en orsak. JAG var livrädd! Livrädd för förlora henne. Livrädd att förlora yngsta sonen jag bar på. Ja inte många vet att jag förlorade sonen före honom. Så jag var livrädd att besöka henne o se henne tyna bort och även förlora detta barn.

Jag minns...Vill inte minnas det jobbiga..Minns det vackra idag som jag bevarar inne i mitt hjärta.



Att se någon svårt sjuk och stå där hjälplös är svårt. Oerhört svårt.

Detta blir mest svammel men jag tror nog du förstår och de som läser förstår vad jag menar.

Det finns ingen annan Eva än du..Var du än är, hur du än mår, gråter du, ler du, sover du osv finns du i mina tankar dagligen.

Du är en kämpardrottning som kämpar allt vad du kan och orkar. Jag minns Eva vad du sade. Därför är du en ÄKTA KÄMPARDROTTNING!

Kan inte annat göra än hoppas åter hoppas att din kropp orkar.

You are a fighting queen of your heart!I love you very much Eva!!!!!!!!!!!!!!

2011-03-16 @ 10:55:25
Postat av: Sara

Skickar styrkekramar från oss alla här i Skag ♥

2011-03-16 @ 11:14:29
Postat av: J

bra inlägg! Tror det ger mycket för vissa vänner och nära och kära, hjälper dem att hjälpa DIG! Jag håller på dig min vän! Det vet du! KRAAM!

2011-03-16 @ 17:45:38
URL: http://showandra.blogg.se/
Postat av: Mia

Jättebra insikter och kloka tankar och ord som du präntat ner.Din kurator verkar oxå vara mycket klok.

Så sant det du säger, ingen kan förstå eller ens försöka sätta sig in i det du går igenom och varför måste du igenom det igen , jo för att bli klokare och starkare,super super super women kommer du att vara sen när detta är över :)

Skickar energi varje dag, tänker glada positiva tankar kring dig jämt jämt jämt, vet att du har styrkan inom dig för att fixa detta och att stödet utifrån är viktigt , egoistisk de har du all rätt i världen att vara nu, ta in det goda och lämna det andra hos avsändaren.

Stor kram till dig!

2011-03-17 @ 05:56:24
Postat av: Yvonne

Det är bra att du skriver av dig att du inte går och bär på något extra för du har tillräckligt.



Jag finner inga ord på vad du går igenom, det är som du säger, ingen ingen kan någonsin försöka förstå vad du/ni går igenom. Mina tankar är ofta hos dina anhöriga...och Selma som du så ofta skriver om..



Kram på dig!



2011-03-17 @ 12:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0