5 Mars

Dagen vart lååång o seg!
Sovit oroligt och hittade inte den dära skööna sömnen alls.
Inga blodprover på morgonsidan..allt lungt.

Vid 8 frulle...sen duch...bädda o donade lite.
kontroller o blodprover.
Då de skulle komma o ge mig Cellgifter no ett idag
så blev det TVÄRNIT...det kom ett pip på sökaren som sade..
inte än. Eva behöver KALIUM..viket är viktigt för hjärtat inte ska få hicka.
Så dropp med kalium sattes igång vid 13..o skall gå till 16...

Efter det blir det cellgifter no ett..2 timmar framöver..osv.

Owe kom vid ett...hade kameran med sig o visade bilder på selma mm
som han tagit på dagens långprommis..så skojj o se!!
Så gick han o handlade lite till mig..saker som va slut på avd för helgen.
Ibland är det godare med kalla små mellanmål är stora varma middagar.

Så trillade mina favvoläkare in HH. Undrade hur allt gick o informerade lite.
Allt var bra hittills o mina vita hade inte fallit nämnvärt mera just nu
så det är bra o kan helna mina infektioner jag bär på..bla urinvägsinfektion mm.
Jag skall kämpa på med att ta emot dessa cellisar nu tom tisdag. Då får vi se hur jag mår
om jag kanske kan få komma hem ett par dagar. Eftersom jag gått igenom detta förut
så sade hon det är en fördel genom att jag känner igen tecknen på vad som kan
va knas o åka in direkt det visar sig. O därför inte är nån fara då vi bor 10 min från staden.
Så hoppas kan man alltid att man har liet ork kvar så man får komma hem o andas lite
lantluft!!

Nu susar apparaturen lungt o stilla o fyller på med kalium...o jag skall
lägga mig till ro...vila...är lite trötter....

Ta vara på varann...ni är det bästa ni har....

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hoppas du kan komma hem några dagar nästa vecka - det skulle stärka dig ännu mera. Hoppas kommande natt bjuder på bättre sömn..

Orkar du så kommer Melodifestivalen, andra chansen, ikväll.



Ha de så bra som du kan,



kram Yvonne

2011-03-05 @ 18:48:17
Postat av: Robban

Kramar till dej Eva!

2011-03-05 @ 19:36:18
Postat av: R-M

så sant så sant vi har ju bara varandra o man ska vara rädd om dem man har! kram kram

2011-03-05 @ 19:36:39
Postat av: Hella

Tur att det finns sånna grejer som direkt larmar om man är påväg att göra något fel.. så du får ditt kalium som är så viktigt.. hoppas att det gick bra med cellgifterna oxå...

Hoppas verkligen du har möjlighet och ork att komma hem nåt nästa helg.. tror man trots allt hämtar sig bättre hemma.. och som doktorn sa så känner du ju igen ditt mående...

Kanske du som jag åker vasaloppet nu på morronen.. jag hemma från soffan och du kanske från sängen.. jäklarns vikken kondis man har som orkar köra på så här... är i smågan nu.. hahahaha... Kram på dej...

2011-03-06 @ 08:31:19
Postat av: Nicke

Du Robin hälsa han vill putsa Bmwn igen till sommaren.Så bli frisk fort nu=)Kram från oss

2011-03-06 @ 11:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0