4 Mars

Ja då var det ännu en solig ny dag.
Gårdagen slutade lite för snabbt.

Owe kom upp o hälsade på som vanligt..
vi hann prata en stund o kika på lita på nätet..
Innan jag började må hemskans illa o ont i huvudet.
Ringde på sköterskan..hon sade det va inte ovanligt eftersom
cellgifter nr ett är Xtra giftigt mot hjärtat o kroppen.
Hon skulle hämta medel mot det.

Hon var tillbaka snabbt...med intravenöst..
Sade jag kommer att bli trött av det men illamåendet kommer att ge sig.
Sagt o gjort 5 minuter efter trodde Owe jag fått groggen...
Han hjälpte mig plocka undan klä om till natten o där tuppade jag av.

Haft en orolig natt men ändå ok.
Blodprover vid 5 som vanligt.

Klev upp 7.30
Bäddade rent i sängen..vilket är ett måste ALLA DAGAR då man är isolerad.
Fick frulle samt alla mediciner.
Sen i duchen... Det är lite cirkus då jag har så mycket slangar med mig dit.
Men jag satt på en pall som en gammal DAM o hade "korven" i famnen.
Det gick bra. Tvättade håret...vet inte när det börjar försvinna.
Men i denna sits e jag inte så rädd för det. Värre var det förra gången..då hade jag
HEMSK ågren!! Men nu vet jag att det växet ut igen... Minns ni hur långt jag hade
det i höstas innan jag klippte det kort?? Så jaa det växer ut igen!!

Nu väntar jag på Kuratorn,det är en trevlig dam som jag hade kontakt med hela förra
omgången jag var här. Som jag funnit stort förtroende för. Och det är skönt att inte
behöva börja om med en ny kontakt,betyder mycket!! Hon stannar en timme eller så..

Sen påbörjas cellgifterna för dagen i timmarna 4...o EKG...så då e jag förste slangbärare igen!!

Kommentarer
Postat av: Hella

Du verkar ha fullt schema om dagarna..Det där med håret är ju som sagt inget bestående.. för nog hade du bra långt hår innan nu klippte dej kort sist.. Hoppas du får sova bättre i natt.. Tänker på dej!!

Kramar i massor..

2011-03-04 @ 18:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0