3 Mars

Natten..mörk o tyst...
Sköterskorna kommer in o kikar till mig ibland att allt är ok.

Vid halv sex kom de in o tar morgonens prover som vanligt...
hade en del hjärtrusning..men de sade det är normalt då man
sover lite illa o är orolig för vad som komma skall.
Fick åter sömnen ett par timmar.

Vaknade igen halv åtta..
kände mig manad att gå i duschen...
Men det gör ont ännu där de satt in CVK.
Är blått blodigt o fult.
Så jag tog en snabb dusch för att inte det skulle göra för ont..
då jag började torka mig så kände jag den välbekanta känslan..
då allt bara kallna i mig o det snurrade...svagheten kom.
Ringde på hjälp..fick direkt hjälp.
De sade att det vart för mycket med den smärta jag har
och inget ätit än...så kroppen sade ifrån.

Fick in mina mediciner...de bara ökar o ökar.
12cortison...och förebyggande som skall skydda njurar o kroppen
mot de cellgifter jag skall få. Och de andra vanliga jag tar dagligen.
Fick en god frulle..som jag påtade i mig så nu känns det lite bättre.

Skall få min CVK omlagd nu första gången sen OP
ska bli skönt det kliar o gör ont..så nytt kister på ska bli bra!
Sen benmärgsprovet då..har begärt lugnande denna gång.
Bara för att de kom på en nerv senast o det gör så FÖRB ont..
vill inte spänna mig då...för då gör det mera ont än vad det behöver.
De är suveräna här på att göra det som skall göras utan smärta!
Beror säkert på att de gör det lite oftare än man skulle vilja...
stackars människor som måste vara här....ja..mig med.. :(

Nu skall jag plocka ihop mina grejjer...
skall bli flytt på Fm till rum nr 5..
Där  de har vad som behövs för att övervaka mina värden..
Det tackar vi för!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Skönt o höra du får superduper jättefin hjälp mot värk, sjukdom mm

2011-03-03 @ 09:12:58
Postat av: Anonym

Vi finns hos dig.... Kramis Mia o gänget:)

2011-03-03 @ 12:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0