24 Mars

Då var det en torsdag igen.

Vaknade hemma!!
Selma sträckte på sig o insåg att "mamma" var hemma...LYCKA!!
samma för mig då jag insåg att jag kunde gå o ta min egen frukost.

Klädde mig o käkade.
Tog ut Selma o pinkade...
Så kom taxin o tog mig till AKKIS.

Nu har blodproverna tagits för dagen..så vi får se att de är ok.
Snabbsänkan FÅR INTE stiga nu då de tagit bort den intraven. antibiotikan...
för då måste de ta bort min CVK..då är det den iaf som orsakar inf.
Vill vi inte..!!

Doktorn var in..
Inga svar på mina benmärgsprover som togs igår ännu.
Benmärgen var tunn..o kanske inte ger så mycket så då får de förlita sig
på biopsin de oxå tog vid samma tillfälle i går.
Har inte skönt i höften då de tog 2 prover..men jag klarade det utan lugnande!!
Ville juh åka hem!! Det var viktigare än allt o då kan jag andas lugnt o skärpa mig.
Så nu är det dag för dag som gäller.
Får ev permis även över helgen ifall de inte får svar innan.
De måste ha rätt svar innan de kan planera nästa behandling o styrka på cellgifter.
Hoho....tungt detta. Med väntan och om de förra cellgifterna alls bitit på.
Många tankar o oro hinner vrida o vända sig i skallen om o om igen.
Man slits mellan hopp o förtvivlan.

Men att få komma hem emellanåt
kissorna spinner o vill vara nära..
Selma som e lika snollig som vanligt..
Det skingrar tankarna lite.
Orkar inte göra nåt speciellt..men känslan av att få vara hemma..mm wooonderful!
man uppskattar saker som man annars tar för givet!

Att få ligga i samma säng som sin älskade
att få höra hans andetag
Känna lugnet..o tryggheten..kärleken...
Det kan få en att tro på framtiden igen...

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Jag hejar på för att proverna ska komma och du får rätt behandling NU!!

Du är i mina tankar varje dag <3



Skönt att du får vara hemma så mkt som möjligt. Det är ju där man ändå mår bäst.



Stor bamsekram

2011-03-24 @ 10:26:16
Postat av: Mia

Du är helt underbar !

2011-03-24 @ 12:00:25
Postat av: Yvonne

Säger som Ewa, du är i mina tankar dagligen! Och sen som Mia skriver - du är helt underbar!



Nu väntar vi alla med spänning på provsvaren och vi håller tummar och tår att det här går vägen!! Kan inte tänka mig något annat...vill inte tänka någon annan tanke..



Hoppas du får hjälp med alla dina tankar där på Akkis. Det fick jag när Roger låg där men jag fick be om det...



Kram från Yvonne

2011-03-24 @ 14:23:11
Postat av: Tina

Tja! Kul att du får komma hem. Underbart skönt. Tyvärr hann vi inte komma upp till dig. Var helt vimsigt när vi kom tills dess vi åkte hem. Men men. Tänkte på dig massor! massa kramar till dig min underbara "mamma" <3

2011-03-25 @ 11:51:12
URL: http://www.twopeople2.blogspot.com
Postat av: Hella

..Skönt att du får var hemma lite nu och då.. det ger stryka.. Håller tummarna för att dina provsvar är bra och att du får vara hemma i helgen..



Massor med kramar till dej!!

2011-03-26 @ 14:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0