22 Mars

Då sitter jag hemma igen..
Vid vedspisen o värmer mig..

Så himla skönt även om det är tröttsamt att åka fram o tillbaka..
Men hemma är hemma!!

Allt är sig likt inget har ändrat de senaste dagarna medicinskt.
i morgon dock är det planerat benmärgsprov.
Och utifrån det planeras sen den fortsatta behandlingen.
Vet att det blir cellgifter igen denna vecka,
men inte vilken styrka o hur många dagar,
det beror på svaret de får av benmärgen.
Hoppas o håller alla tummar för att gifterna bitit på!!

Solen skiner ute o jag pratade med taxichauffören om hur underbart det är.
Och hur man vill vara ute o göra saker då det nu äntligen är vår!!
Men jag får skippa det jag verkligen vill göra..
för det går inte..
Har massa frön som skulle såtts till växthuset..
Men allt med jord är bannlyst eftersom jord o deras sporer är farliga för mig.
Så kanske vi hoppar allt det i sommar det beror på om Owe vill ha lite tomater i år så får han
köpa färdiga plantor senare i vår...
Ledsamt..hur mycket som faller bort..planer o längtan o sånt man vill göra.
Nu fins det bara ett mål i sikte..

Att klara detta o överleva..

Kommentarer
Postat av: J

Men kanske nästa år får du plantera och fixa, om du är så pass bra då! :) bara att ta var dag som kommer nu, njuta av vårluften lite. Och drömma sig bort till bättre dagar! kram!

2011-03-22 @ 15:50:06
URL: http://showandra.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Ja, det är klart att du ska överleva detta. Och tomatplantor finns som sagt att köpa. Jag rekommenderar körsbärstomater för det är så söta och goa. (:



Jag förstår din besvikelse med alla dina planer, men som du skrev, det finns bara en sak som är viktig nu och det är du själv! Du är ung och i god kondition - på det kommer man långt!!



Nu håller vi alla tummar och tår att giftet har bitit på!!



Kram till dig och Owe!

2011-03-22 @ 16:41:25
Postat av: Jonna

Varje gång jag ser det soliga vårvädret tänker jag på dig. Det är du som fått mig att älska naturen och allt vad den ger. Jag har så otroligt fina minnen med dig ute i naturen.

Det är inte lätt när planer förstörs och man måste avstå från någonting man älskar, men precis som du skrev så är det du i fokus just nu!

Underbart att läsa att du sitter hemma vid spisen!

Lite nyheter från mig är att jag får bort plåtskrället om högst ett halvår och har dessutom fått sommarjobb på apoteket, två saker jag bara väntar på!

Men nu ska jag hålla tummar o tår och allt vad det gör för att din behandling och alla gifter bitit på!

Puss gumman! <3

2011-03-22 @ 16:49:10
URL: http://flickaan.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Nästa år får du plantera så många frön du vill :) Det håller iaf jag tummarna för <3



Kram till dig

2011-03-22 @ 18:55:06
Postat av: Hella

Som alla före mig har sagt så kommer det finnas tomatfrön även nästa år.. skönt att du iaf får vara hemma lite nu och då och njuta av det. Håller verkligen tummarna för att du får goda besked efter benmärgsprovet.. så kanske näste behandling med cellgifter inte behöver vara så stark och så lång..

Ha det gott och njut av det underbara vårvädret!!

kram till dej <3

2011-03-22 @ 20:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0