19 Mars

En solig vacker lördagmorgon...eller förmiddag.

Dagarna går..ibland orkar jag skriva ibland inte.

Pratat med läkaren alla dagar nu då han vart in.
Mina blodvärden är nu i botten...vet inte dagens ännu..
men de skall börja stiga nu så småningom.
Då skall det tas ett nytt benmärgsprov,för att utröna om cellgifterna haft nån effekt.
Vilket vi förståss hoppas de haft på mina onda leukemiceller.
I vilket fall skall de sätta igång med en cellgiftkur direkt efteråt igen,
för det behövs två-tre kurer för att ta död på eländet!!
Och efter varje gång skall värdena gå ner i botten...o sen vända igen för att återhämta sig.
Sån e gången..

Får de bort alla sjuka celler..och donatorns benmärg är den dominanta..kommer de att fylla
på med donatorns benmärg igen..Inte byta ut utan fylla på.

Sån är planen!

Det är tuffa dagar,kroppen reagerar olika på saker o ting.
Munnen o matlusten har vart det jobbigaste denna vecka.
Men i går var maten GOD!!
vart så förvånad då det vart tomt på tallriken o jag ville ha mera.
Så frukosten idag var välkommen!!
Nu sitter jag o blir tankad med trombocyter,
blöder så lätt då det värdet inte är bra...då är det bra o bli tankad.

Om ca en timme..kommer mina kära döttrar med bussen från Grisslehamn.
Då kommer Owe hit med dem o så far vi tillsammans hem...mm älskar det ordet hem...
Så får vi se vad vi gör..tar det lungt ja..men vi är tillsammans.
Isak kommer vid ettiden!
Alla på en plats..en dag att minnas!!!

Annars då..Jo Gino blir hela 2 år idag!!
Tänk vad tiden går,tycker det inte är länge sedan Annica skickade ett sms...
" Ring nu mormor"  Då hade Kira nyss fött honom..*ler*
Han är en stod del av mitt hjärta...älskar honom innerligt!!

O så vill jag tacka dig MAMMA...för brev o kort!!
De värmer o din omtanker värmer.
men jag orkar inte skriva nå svar nu...så jag tackar på detta viset då jag vet du
läser här....Har kortet med mig på rummet...en ros så vacker..*ler*...

Nu skall jag ta o lägga mej ner...
kika på den vackra solen som skiner in..

Idag är en BRA dag...

Kommentarer
Postat av: Hella

Härligt att maten börjar smaka bra igen... Och va härligt att du får dina barn till dej.. så ni kan få vara samlade allihop.. Underbart.. Det är bäst att fylla på energi när tillfälle ges då du har den långa behandlingen framför dej.. men vi går mot en härlig årstid som jag vet att du älskar.. sol och värme.. vilket kan bidra med en massa energi.. sen har du alla oss som stöttar och hoppas vi kan bidra med något..Ha en underbar dag och njut av varje sekund!!! massor med kramar!! <3

2011-03-19 @ 10:45:40
Postat av: Robban

tänker på dej min vän! låter gott att familjen samlas så du får lite energi utifrån..



kram

2011-03-19 @ 13:08:56
Postat av: J

Blir glad när man läser idag :) Solen skiner här också. Härligt när familjen är samlad, och du får vara hemma! soliga varma kramar till dig!

2011-03-19 @ 14:10:40
URL: http://showandra.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hoppas ni har haft och har en underbar dag tillsammans <3

Och Grattis till Lilla Gino som fyller på samma dag som min Jennifer :)

Åren går så fort :)



Kram

2011-03-19 @ 21:31:48
Postat av: Yvonne

Vad glad man blir när man läser det du skrivit!! En riktigt glädjedag för dig och dina nära och kära.



Nu ska vi alla hålla tummarna att din cellgiftsbehandling gjort susen!



När jag skriver det här sover du säkert men jag väntar att klockan ska bli 01.00 då jag får fara och hämta min Emma som kommer med nattfärjan från Åbo. Hon har varit och spelat innebandymatch och dom vann!



Sen en annan sak - tänk vilken tur att det finns donatorer och blodgivare!!



Varje gång jag skriver här får jag tårfyllda ögon...



kram från Yvonne

2011-03-19 @ 23:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0