12 Mars

Idag är det lördag...
fredagen är ett suddigt minne.
Mest av smärta o vila..o skakiga upplevelser.
Fredagkväller slutade med mycket tabletter o smärtstillande.

Munnen har stoora blåsor nu och det gör fruktansvärt ont.
Spelar snart ingen roll mera vad jag gör,
måste droga mig innan jag alls kan äta nåt.
men jag gör gärna det för att få i mig någon näring.

Idag var det planerat besök på akkis kl 11 för påfyllning av näring mm.
Då jag vaknade i morse insåg jag att denna dag inte var som alla andra.
Svagare än någonsin då jag ställde mig upp fick jag stöda mig på Owe snabbt.
Inget höll mig på fötter..o inget va lätt att äta.
Åt lite skivade bananer med yoggi på,o en risifrutti..
Lite kraft fick jag så jag klarade av att gå ner till bilen.
Väl på akkis så fick jag träffa läkare o personal.
Läkaren konstaterade att mina infektionsvärden var höga o insåg att de kom från
min CVK som ser ful ut,blodig o öm. Så jag behöver antibiotika även intravenöst..2 ggr om dagen.
vilket innebär att jag måste vara inskriven igen.
Så nu har jag rum nr 4...ett ljust fint rum...
Legat där hela eftermiddagen fått antibiotika,trombocyter igen eftersom jag blöder så lätt igen,
ett par påsar blod mm. Jag är som sagt fulltankad.
Skakig av värktabletterna som är starka..men sitter ändå hemma nu o väntar på Owes goda
mat,med potatis! Så jag får åka hem på dagarna om jag är feberfri o så pass pigg att jag klarar det.
Jag är så tacksam över att läkarna är så pass rädda om mig att de ser i förväg o sätter igång
behandling innan det har blivit FÖR illa... Känner mig på det sättet trygg.
Inget bra med leukemi en andra gång,meen fördelen är att man vet lite vad man kan begära för
att slippa lida,eller må illa eller hjälp i allmänhet.
Är rädd ja..men på ett helt annat sätt. För ovissheten tär på!
Det kan jag inte ljuga om...det är nog så att jag kommer aldrig att känna mig helt säker på att vara frisk
även om mina prover skulle så utvisa i framtiden.
Varför?
Jo för att nu har det gått 5 år..o jag trodde jag var säker..men inte..
DJÄVULEN stod runt hörnet och fnissade o tyckte jag skulle få mej en omgång till.
HUR skall man då veta om man över huvudtaget kan slå denna sjukdom?

Tankarna är många...det tror jag ni förstår!

Ja...nu är Isak o Roffe på väg över en stund.
Har fått hem Isaks mobil som vart på Åland av olika orsaker,
skönt han får den igen så vi kan skicka små sms till varann som piggar upp.

Då man går igenom detta så blir små saker till guldkorn i vardagen!

Lixom den varma ömma kramen från jean idag....<3

Kommentarer
Postat av: Hella

Tråkig att höra att du mår så dålig... Tur att du har en del ljusglimtar i vardagen.. Hoppas det vänder snart..

Kommer och hälsar på dej så snart jag blir av med min förkylning..



Massor med kramar till dej!!!

2011-03-12 @ 18:02:30
Postat av: kira

önskar att ja vore hos dej varge dag...men vi får hoppas att de blir bra igen att få ha roliga stunder igen skratta å ha oss som vi brukar göra i hop asså saknar dej så inerligt du är min enda mamma man kan ha älskar dej för den du är mamma min <3 <3 <3 <3

2011-03-12 @ 18:02:45
Postat av: Jonna

Jag längtar tills den dagen vi får kramas igen! <3

2011-03-12 @ 20:29:31
URL: http://flickaan.blogg
Postat av: Ewa

Sänder dig några varma och goa styrkekramar <3

2011-03-12 @ 21:47:55
Postat av: J

Det var väldigt tungt att se dig igår, man kunde verkligen känna din svaghet. Men en dag skall du vara stark, så stark!! Det var iaf skönt att se dig, vi ses säkert så småningom igen!! Stora kramar!

2011-03-13 @ 08:53:33
URL: http://showandra.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hoppas Owes goda mat smakade och att du fick i dig lite...du är så stark för när man läser det du går igenom tänker man att det där skulle jag aldrig fixa...men du har så mycket att kämpa för och med det kommer man långt.



Vi tar alltför lätt på livet, klagar över småsaker som ryggont, skavsår o.s.v...jag brukar säga åt folk som klagar hela tiden, det finns dom som har det värre..



Kram på dig!!

2011-03-13 @ 12:15:42
Postat av: robban

Skickar en kram till dej Eva - du är stark!

2011-03-14 @ 22:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0