10 Mars

Så var då snart ännu en dag till ända..
de känns otroligt långa ibland o då jag tuppat av i min brist på ork
så känns de korta.

Idag har jag vart på akkis o fyllt på trombocyter,
vilka kan vara bra o ha i kroppen ifall jag börjar blöda nåt.
O så lade de om nytt på min CVK så den hålls ren o inte blir infekterad.
Det är en hel pärs att ta sig till akkis. Sjuktransporten är bra,
men det är tungt att ta sig fram o tillbaka iaf.
Tungt då kroppen skakar som ett asplöv,nu då jat är inne i det igen
så minns jag mina darrig ben då jag gjorde samma resa förra gången.
Jag lägger mig så snart jag kommer in,o min älskling Tozza gör som hon brukade då
kommer o värmer o tröstar. "torkar en tår"..
Ibland tycker jag att livet inte är rättvist alls,tycker inte att denna repris är nå trevlig alls.
Jag vill inte orkar inte..men ändå finns kämpar andan.
Får fina mail...piggar upp o ger mig stöd.
Vet vem ni är som stöttar o håller på mig.
Älskar Er för det!! MYCKET!!

Just nu är Owe ute me Selma en stund,
han skulle inhandla lite glass.
Men då jag är isolerad måste allt vara skilt förpackat o inte fruset flera ggr.
O alla mina celler håller på att dö...samma i min mun igen.
Inget smakar som det skall. Det känns som om man har sprucken vadd på tungan,
gommen är sårig o det går inte att gapa ordentligt.
får söka sig fram till nåt man kan få i sig..man minns lite som funkade sist.
Kallt är det som gäller mest,o ja potatis!!
men jag måste upp i typ 2000cal om dagen men det är mycket svårt.

Så vart det lite tråkiga besked ang helgen..Kira mår inge bra så
hon stannar hemma. Då jag inte kan ta emot nån som inte är purfrisk!!
Men älskade Jean lovade ta med Isaks mob som var kvar på ön o lämna den till mig.
Får låta bli o kramas för mycket bara..

Nu skall jag ta en näve flingor o KALL mjölk det kyler så skönt på tungan..
tänk vad man ovärderar vad man stoppar i sig..

Tack för alla era kommentarer!!
De betyder ALLA massor!!!

Kommentarer
Postat av: J

Ännu en dag till ända. Det är bra, dagarna går, och du kommer närmare ditt mål, att bli frisk igen! Så snart ses vi, iaf för en liten stund! Kram min vän!

2011-03-10 @ 20:34:53
URL: http://showandra.blogg.se/
Postat av: Rolf

Vi hoppas så att du får en lugn och vilsam helg! Tänker ofta på dig och vad du går igenom. Vi ses snart.



Kram/Rolf

2011-03-11 @ 07:04:54
Postat av: Yvonne

Synd med Kira...hon får komma en annan gång. Hoppas maten börjar smaka snart och potatis innehåller mycket kolhydrater om jag inte minns fel. Jag är inte så insatt i det där. Rör ihop lite blåbärssoppa eller nyponsoppa - det brukar v ara gott att äta kallt.



Kram till dig!



Snöiga hälsningar från Hammarland!

2011-03-11 @ 07:38:18
Postat av: Hella

Hoppas du har en bra helg.. och att du och jean får kramas massor.. det är ni båda värda.Tråkigt med Kira men det är bra att ni är så förnuftiga att ni avvaktar med det besöket så du inte får nåt som äventyrar ditt mående.. det räcker nog som det är.. Tur du kan äta glass.. även om den inte smakar så mycket så är det ju nåt du vet smakar gott.. och då får du låtsas...Ha en skön dag.. hoppas att solen luser på dej i Uppsala.. det gör den här i Västerås..

Kram!! <3

2011-03-12 @ 07:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0