1 Mars del 2

Från jag kom in idag vid tio har det vart full rulle.
Jag genomgick en massa kontroller,blodtryck,puls,temp frågor mm.
Det sattes nål i armen för dropp inför min OP.

Owe var med mig hela tiden.
Då allt var förberett så lade han sig bakom mig o
höll om mig o så somnade vi åter igen trygga i varandras armar.
vaknade efter en timme då var det dax att ta en renande duch inför OP.
Owe tog en kaffe medans..
Spritade kroppen o tog på OP rocken.
Antibiotika sattes i droppet,och jag fick lugnande mediciner.
Ville inte riktigt vara medvetande då de skulle operera in CVK slangarna igen.

Vid kvart i två kördes jag ner i sängen..o Owe åkte iväg på jobbet igen.
Trevliga narkosläkare o sköterskor... Jag bad om mera sömnmedicin,orkade inte med
att höra eller se vad som hände. Så de gav mig sövande.
Vaknade efter en timme av att de plåstrade om mig o sade det va klart.
Öm ja men skönt det var över.

Kördes upp till avd igen..Rum Nr 10 som är mitt denna gång.
Fick smärtstillande och en vääldigt god Youghurt..då jag inte ätit på så länge.
Efter en timme var det dax att åka igen,denna gång till röntgen.
de vill veta säkert att CVK satt på rätt innan de tog bort nålen jag hade i armen.
Väl där gick allt fort,bra service. skönt o komma till rummet fort igen.
De som kör sängarna är väldigt trevliga!
Då jag var tillbaka på rummet kom de in med kvällsmaten,
god stekt lax o mos denna kväll! faktsikt gott!

Då det vart lugnt så somnade jag till o från..medicinerna gjorde sitt
o samtalet med HH lugnade mig faktiskt.
Hon sade att det är inget hopplöst fall!
Svårt JA,men inte hopplöst.
De skall i morgon ha möte om vilka cellgifter de skall ge mig för att
kroppen bäst skall svara på behandlingen. Det är steg Nr Ett..det viktigaste.
Så ev torsdag skall de sen sätta igång då de bestämt vilket gift jag skall ha.

I morrn är nytt benmärgsprov på schemat.
Men det är inget som stör mig,de är så duktiga här så det är ett mindre ingrepp.

Nu vid sju kom Owe..han hade med sig fastlagsbullar...
tandborstar o lite annat.
Hans besök lyser upp hela min tillvaro!
vi blir lugna tillsammans o ser iaf framtiden tillsammans
efter denna skit är över än en gång!

Nu har han åkt hem,tar hand om Selma.
Hon har det svårt i denna sits...mycket ensam!
Men vi har underbara grannar som tar ut henne på dagarna!

Detta var min dag...
Nu är det bara en kur antibiotika till idag..o droppet fyller sakta på min kropp..
Har en skön säng..o min egna fina filt jag fått av svärmor..
älskar den!

I morgon är en annan dag...

Kommentarer
Postat av: jag

även för mig går inte tårarna att hålla tillbaka.. dina barn skrev så fint i förra inlägget till dig!

helvetet kommit emot dig än en gång, men visa att du är jävulen själv och klarar dig genom eld!

tänker på dig och din familj! kram

2011-03-01 @ 21:59:08
Postat av: J

Skönt att läsa och se att det händer något. Och vad som händer. Du har trygghet där av owe och många bra sköterskor och läkare, skönt att höra. Hoppas jag får komma och hälsa på dig snart, kanske lördag? Varma kramar från Mig och hundarna!

2011-03-02 @ 07:07:27
URL: http://showandra.blogg.se/
Postat av: Hella

Du är helt otrolig.. du orkar vara så positiv trots allt det jobbiga.. är verkligen imponerad..

Skönt att de har påbörjat allt så det händer något i rätt riktning.. Härligt att all personla verkar vara brqa.. det är viktigt att det är kunnig och snäll personal som tar hand om dej... Tänker på dej massor.. kramar till dej!.. o självklart till OWE o dina barn... <3

2011-03-02 @ 07:35:44
URL: http://www.freewebs.com/crazystars

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0