17 April

Då var det åter en söndag!

Solen skiner utanför mitt fönster här på akkis.
Ser så vackert ut,o vet att det är massor me fåglar som kvittrar o lockar på mig.
Brukar höra dem då jag väntar på taxin på dagarna.
Så även idag fast min taxi idag är gul...
så är det min älskling som kör..*ler*..

Ja medicinskt...
Mina vanliga blodvärden som HB,trombocyter mm de dalar emellanåt o måste fyllas på.
Det är vanligt. Så gör det nu ett par veckor efter cellgifterna.
Det som rör sig åt RÄTT håll är nu mina VITA blodkroppar..de är nu
från att ha varit <0.1 seegat sig upp till 0.3.
Vilket betyder att om jag får upp dem till 0.5 då är jag inte längre isolerad.
Men det betyder oxå att de kan ta det benmärgsprov jag pratat om så länge.
En av läkarna hoppas på INNAN påsk,en annan trodde vi inte kunde ta det förrän EFTER..
så det vet jag inte hur det blir ännu.
Då provet är taget så är det väntans tider...som kommer att göra mig helt prillig!
De är då det på riktigt gäller om cellgifterna jag fick alls gjort nån nytta.
Eftersom jag fick en ny kombination så hoppas vi alla på det!!
MEN läkaren som vi har mest förtroende för sade att vi MÅSTE ha i bakhuvudet att
dessa blaster o leukemiceller kan va resistenta dvs INGET biter på dem.
Så väntan kommer att bli olidlig!
Men nödvändig!!

Sån är den medicinska biten.
Har även åkt på ryggskott,vilket inte är såå skoj då man inte orkar promenera eller så.
Att vara stilla i säng eller soffa gör inte saken bättre!
Så nattetid är det väldigt starka värktabletter o sömntabletter som gäller.
Sömnen är väldigt viktig. De skall sätta in en extra tempurmadrass åt mig
idag medan jag är hemma på permis! Så får vi se om den underlättar.

I går var Kira hit från Åland,med lite godsaker jag beställt.
Tack M för att du hjälpte till med det!!
Isak kom från Enköping o förgyllde tillvaron några timmar!!
Skratt o bus o minnen..det va ingredienserna på dagen!!
Mera sånt i framtiden är min önskan!

Skall avsluta med en bild på min älskade Tozza...
som visar hur hon njuter av våren...*L*......



Kommentarer
Postat av: Tina

Gud va underbar dag du har haft..:) jag SKA komma snart jag lovar. Kanske i början på nästa månad. miss u! <3

2011-04-17 @ 11:02:57
URL: http://www.twopeople2.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Våren är här och jag hoppas att du kan njuta av den nu när den är som bäst. Nästa vecka har dom lovat varmt, sägs det.



Kram på dig!!

2011-04-17 @ 14:53:39
Postat av: Anonym

Låter som det går åt rätt håll ändå, om man bortser från ryggskott! Men det va ju alldeles underbart att dina barn va till dig :) Kraam

2011-04-17 @ 19:40:40
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

:) Solen lyser säkert lite extra för dig <3 Härligt med besök :)



Stor kram

2011-04-17 @ 22:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0