10 April

Söndagkväller..
Trots all denna tristess så verkar tiden vandra sin väg.

I går var jag hemma från 14-21
Vilade mycket,kissorna låg på mig o trampade o gosade...

Owe tillagade god mat...
potatis o lövbiff.
Gissa om det var svårt att äta då jag inte ätit på 5 dagar.
Men då jag fick början fick jag i mig hela ett potatis o en liten biff!
Magen kändes sprängfylld,men ack så skönt.

En glass innan jag åkte till akkis vart som grädden på moset..*L*

I dag söndag åkte vi hem lite tidigare,
redan 12.30
Vilade som vanligt...mitt HB är väldigt lågt så det är svaj i benen!
Owe åkte iväg med polaren Per o 4-hjulingen.
Då jag sovit bort en timme så åt jag lite..
o sen gick jag ut,strosa på gården.
Hämta kameran,grannens kisse var ute..fotade honom..ack så sööt!
Krokusarna,Tozza,selma,jaa lite av varje fastnade på bild.
Kände hur orken inte riktigt var som den borde MEN jag hann iaf
sparka Selmas tennisboll åt henne några ggr...ohh älskade Matte tyckte hon nog..
För hon var såå lycklig,jaa jag med!
Önskar jag hade orken o möjligheten att ge henne mera av mig,
hon är värd allt gott...vår älskade bästa Selma!

Tog mig in,åt lite igen...
satt in bilderna på den datorn...
Då kom Owe hem...i full karriär längs vägen....
*ler*..han e som en ung vild pojke då han sitter på 4-hjulingen.
Så lycklig,glad o glömmer det mesta runt om!!
Han e värd allt!!
han kom hem,fixade mat...
Potatismos med kokt knackkorv....på åländskt vis...
(ångkokt med kryddpeppar o lagerblad i vattnet)
Först var det svårt att äta men jag fick i mig iaf en liten portion!!
Mmmmmm...

Efter ett par timmar var det dax att åter igen åka in till AKKIS
Ska ha antibiotika alltid vid 21...
som pumpar på 2 timmar sen en annan sort 30 min.
sen sova till 05.00 då är det blodprover och annan antibiotika igen.
Sen sova igen nån timme för att vid 09.00 börja om med antibiotika igen.
Allt för att tygla blodförgiftningen.
Men nu är mitt CRP på väg sakta neråt...(infvärdet)
så antibiotikan har verkan på det. De tror att förgiftningen kommer från
min CVK såå...vi får se vad som händer framöver. Jag har inga andra sår i kroppen
så det visade efter en veckas odling att det härleder sig därifrån.
Mmm så är läget just nu.
Alla värden är i botten ännu,
då de börjar röra sig uppåt..DÅ är det dax för det mest avgörande benmärgsprovet!!

Innan dess....time out.

Nu kika lite film...dricka lite iskall cola...
Luta mig tillbaka o vara nöjd...med det livet gett mig idag!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Låter som en underbar helg trots allt omkring

2011-04-10 @ 21:59:20
Postat av: J

Låter som underbar dyrbar tid! Härligt att du fått spendera den hemma med Owe och djuren! kram vännen!!

2011-04-11 @ 10:10:27
URL: http://showandra.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Jag har sagt det förut, men tur att du har Owe. Han är en klippa! Men du hade nog gjort precis samma sak om det hade varit han som var sjuk.



Nu får vi hoppas att allt det här går vägen med benmärgsprovet, blodförgiftningen, hb och allt vad du nu drabbats av...helt otroligt vad en människa ska måste stå ut med!!



Kram Eva!!

2011-04-11 @ 21:33:52
Postat av: Hella

..Man blir så glad av att läsa hur bra du mår när du får vara hemma.. är nog precis vad du behöver för att fylla på din ork och energi... Låter bra att CRP:t är påväg ner.. det är ju ett gott tecken iaf.. hoppas att nästa benmärgsprov ser bra ut...

massor med kramar till dej!! <3 <3 <3

2011-04-13 @ 11:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0