1 April - No Joke!!

Ingen dag är den andre lik.
Är bara o inse...
Idag är dock en bra dag!

Men ska börja med läkarna här.
Fick träffa den läkare som vi har sånt stort förtroende för som fanns vid min sida hela förra behandlingen.
Mar. Owe o jag fick sitta ner prata igenom allt,få allt förklarat för oss att vi förstod hur planerna är.
Hur uppläggningen är o vad vi kan förvänta oss. För vi har hört för olika för att ens kunna tänka en minut framåt.
Han är fenomenal på att ge besked som man förstår o litar på.
Nu skall jag få denna cellgiftkur med avslut i morgon. En mycket tuff kur som är ihopsatt med tanke på de celler jag har och vad de kan behöva för att dö bort. Noga uttänkta alltså.OM det visar sig att leukemicellerna gett sig i viss procent eller tom helt då vi tar benmärgsprovet om nån vecka så tar de ytterligare ett beslut om min kropp o jag orkar med en till likadan kur,för att kunna få bort alla blaster totalt. Och sedan fylla på med donatorceller. Men som sagt vi är inte där ännu. Men det är planen. Han sade oxå att vi måste ha i bakhuvudet att leukemicellerna kan vara resistenta mot cellgifterna,men inte ens då ger de upp utan att tänka vidare OM det finns mera att göra. De ger inte upp. Som det lät tidigare. Mitt hopp har tänts igen. Han berättade oxå att en stor positiv sak är oxå att de fått fram via benmärgsprovet och biopsin att ALL min gamla sjuka benmärg är BORTA det finns bara donatorns benmärg kvar. Så var dessa sjuka leukemiceller legat o gömt sig dessa år och vad som utlöst dem är ett mysterium även för dem. Så han sade att mankan "nästan" betrakta detta som en ny AML..sjukdom eftersom förra behandlingen var så framgångsrik. Och då är chanserna större att kunna få ordning även denna gång.  Efter det samtalet tittade Owe o jag på varann...lugna sansade och kunde reflektera på det vi hört,ta nya tag andas ut o ta ett steg i taget igen. Paniken oron den direkta var över för nu!
Idag kom Läkaren in pratade om mina dagliga blodprover. MYCKET positivt är att alla mina vita blodkroppar redan efter tredje dagen är totalt i botten..dit de skall för att kunna döda alla blaster(sjuka vita celler). Och jag har idag o i morgon kvar ännu med cellgifter. Så han var nöjd!

*suckar djupt*  Jag mår illa,jag får massor med mediciner,tankar maler,men jag är omhändertagen igen av en jag verkligen litar på och lägger mitt liv i händerna på för han har räddat mig förr och han är så ärlig som man kan vara!!
Det betyder massor!!

Så till dagens andra STORA överraskning...
Jag får storbesök efter helgen!!

Min älskade Far,syster och svåger kommer hit från Norrnäs i fasta Finland!!
Har inte sett min far på 6 månader o min syster på 6 år!!
Det blir en dag jag aldrig skall glömma,skall njuta av varje sekund!


Kommentarer
Postat av: J

Ja det är verkligen goda nyheter, man blir så glad att man bara sitter och ler nu, och hoppas så mycket att det nästan kliar i skinnet. :) äntligen lite åt rätt håll här!! Stora kramar!

2011-04-01 @ 15:21:29
URL: http://showandra.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Vad glad jag blir!!! Det är jätte viktigt HUR man lägger text till en patient!! Skönt att det gick att få din gamla läkare och förklara för er.



Roligt att du får besök! Kommer du ihåg så hälsa syster Maria från mig!!



Kram Yvonne

2011-04-01 @ 16:48:54
Postat av: Hella

Vad härligt det va att få läsa bloggen idag.. känns ju underbart att ni äntligen fått kontakt med den riktiga läkaren som ni litar på.. och att din pappa och syster kommer.. helt underbart!! Är så glad för din skull...



Massor med varma kramar till dej!!! <3 <3

2011-04-01 @ 18:14:42
Postat av: Läsare

Härligt med positiva besked, hoppas det kommer flera! Kram

2011-04-01 @ 18:57:22
Postat av: din älskade dotter kira

underbart att få höra nya fina besked och att moster å moffa kommer helt underbart önskar att ja vore hos dej då dom kommer..älskar dej mamma

2011-04-01 @ 19:30:23
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åh jag blir så glad för din och er skull!! :)



Och jag blir oxå glad över att läsa att din pappa och syster m man kommer för att hälsa på dig <3 Underbart!! Så härligt :)



Stor varm kram med massor av omtanke i <3

2011-04-01 @ 22:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0