Att acceptera & förlåta

Vi vill gärna att en god vän ska acceptera o älska oss som vi är.
Det är också en av de enskilt bästa attityder jag kan ha till min omvärld:

Att acceptera det som jag ändå inte kan göra någonting åt.
(Jag kan ju tex inte förändra en annan människa-
då kan jag lika gärna älska henne som hon är!!)

När Jag väl accepterat världen som den är,
upplever Jag ofta livet som mera rofyllt.
Detsamma gäller mig själv.
När jag accepterat mig själv som jag är,
blir jag mera harmonisk och
det blir lättare att älska mig själv.
Då blir det också lättare att älska dem som är mig nära.

När jag kan acceptera mig själv,
mina kära och kanske också dem jag ännu inte känner,
får jag också lättare att förlåta.

Att acceptera och förlåta är bland det mest kraftfulla Jag kan göra
för att uppnå frid med mig själv och min omvärld.

Det är inte alltid lätt,
men att fortsätta kämpa emot,slåss och kanske bli bitter
är heller inget som ökar harmonin i livet.

Att förlåta ändrar ju inte det som skett,men det ökar min frihet.
Jag slipper bära på svarta säckar fulla med hat och sårade känslor.
Jag kan släppa dem o gå lättare genom livet
genom att acceptera och förlåta.

Då kan jag också få nya vänner
och
kanske hitta tillbaka till gamla....




-Bumerang-
Carolina Gårdeheim



Kommentarer
Postat av: Jonna

Sant så sant! <3

2010-07-23 @ 11:41:27
URL: http://flickaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0