Inte än....

Då jag klev utanför dörren ikväll..fick jag en olustig känsla..
vinden ven kring skallen..kyliga vindar..frös..o rös
Drog tröjan omkring mig,dragkedjan ända upp.
Kikade på syrenbusken allt utblommat,likaså pionen,liljorna,vallmon mm.
Går lite längre fram..förbi grannen.
Där lyser lyktorna upp uppfarten...
lyser upp!!
Alltså börjar kvällarna bli mörkare redan..
klockan e snart tio o det skymmer.
Kikar bakom mig där kommer två skuggor.
Det är Tozza o Ztrimma..de ser ut som två grå skuggor då de följer efter oss.
Jag leker med Selma men glädjen över buset finns inte..
en känsla av tomhet..
Rädslan över att sommaren sjunger på sista versen påminner mig ständigt
Jag vill sola o bada mera MYCKET mera,det FÅR INTE vara slut nej det får inte!!
Vänder åter hemåt..olustens känsla har rotat sig innom mig.
Kommer in,kryper ner under filten...det är kyligt..
kikar på värmeljusen..tända dem..?
NEJ inte än..inte än...

Snälla låt mig få njuta några dagar till..av solens sken,hundarnas bus på stranden,
ljuva dagar på stranden,en sallad på bryggan med dig J,ja tom myggbett o skavsår...
Nakna stunder vid havet,drinkar i gräset,skratt o goa stunder,DET är livet.........



Kommentarer
Postat av: J

Jag anar oxå att sommaren sjunger på den sista versen, det värsta är att jag tycker det knappt varit något sommar :( Minns bara någon vecka med heta dagar....

2009-07-23 @ 14:09:28
URL: http://showandra.blogg.se/
Postat av: Annica

Som vi vrider fram klockan så får vi vrida fram en månad..Sommaren kommer i Augusti

2009-07-23 @ 22:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0