Mitt ofödda barnbarn

Hjärtat svider,det bränner i mitt inre..
det finns ett litet ofött barn som lider
Han ligger i magen än..ovetandes om min kärlek
Han känner bara sin mors hårda liv
Han blir matad med cigaretter o godis
o ibland mat....
Han sparkar o rör sig som man ska..
men är mindre än barn i detta skede skall vara...
Han hör hårda ord,sin mors tårar,hög musik o fester
är det detta liv han skall växa upp i??
Han är ännu lyckligt ovetande om livet utanför...
som är hårt kallt o tungt.
Tänk om jag fick vara den jag är...mormor
o älska o vårda denne lille kotte jag älskar innan han ens är född.
Han är mitt kött o blod,en oskyldig parvel i denna lek med livet....
Glöm aldrig att jag älskar dej....ska berätta det för dej varje dag jag kommer att se dej...
Om du klarar detta hårda liv.....

Kommentarer
Postat av: Annica

Eva, Eva, Eva det svider i mitt hjärta. Du har gjort allt för dina barn för att de haft det bra, men fick stryk av ex och måste gå vidare och fann lyckan. Du ställer upp för dina barn, det gör du verkligen fast det är ju svårt är man får hugg i ryggen tillbaka då man oroar sig och barnens vänner gör ens egna barn så illa med att snacka massa som tack för de fått umgåtts hos barnen.

När ska dessa barn förstå att sådana vänner är inte vänner? Jag vet inte.

Är det livets hårda skola de måste gå för lära sig? Att gömma sig bakom mammas rygg funkar inte alltid då rykterna är som de är tack vare de bjöd in till fest.

Jag vet inte längre...Allt är så förbannat fel.

2009-02-08 @ 13:58:43
Postat av: Hella

..ja du.. vi får hoppas att den lilla kommer ut välmående till den här världen.. för inte är den ovetande inte.. allt som du skriver om upplever den redan där inne.. tur att han har en sån härlig blivande mormor!! när är det dax föe den lille att se dagens ljus??



kraam!!

2009-02-09 @ 07:43:56
URL: http://www.freewebs.com/crazystars

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0