brevet från din son

Ett litet liv så skört..så oskyldigt.
Jag..ett barn som inget annat vill än att bli älskat o omtyckt o vårdat.
vill vara med min mamma..
dela tid..
leka i badet,leka med saker,ha den underbara ögonkontakten,
skratta,vara ute se nya saker,få åka i den trygga vagnen med mamma
jag  växer och nya äventyr vill jag göra,
jag...det lilla barnet vill utvecklas o stimuleras

Men jag  ser bara min mamma vid datorn
en konstig sak som får henne att bara sitta där...
inte minnas mig..det lilla barn hon satt till världen
Tv´n står på hela tiden...människor skjuter varann det är blod o våld..
Mamma springer ut på balkongen o röker..hon tar sitt liv sakta..
vill hon inte alltid finnas där för mig?
Då jag vaknat på morgonen är hon glad en stund
sen lägger hon mig ensam i vagnen ute i mörka kalla morgonen..
för att hon skall få sova på soffan...i värmen...
Jag vill ju vara med min mamma...älskar ju henne.

Ibland kommer det konstiga människor o ser efter mig då mamma åker bort,
de bryr sig inte om att jag är lessen..o hungrig.
Jag gråter då jag inte ännu kan prata o berätta vad som känns fel...
jag vill bara vara din älskade son om du säger att du älskar till alla.
men jag o du mamma vet hur det är.
det kommer andra hit...då glömmer du mig.
Sätter mig i sängen för att sova fast jag inte ens är trött.
Ibland kommer min pappa o farmor DÅ blir jag jätteglad
för de leker med mig,tar mej med till dem.
Där blir jag inte undanskuffad för nåt!

Mamma snälla kan du inte se att jag far illa?
mamma kan du inte göra det du säger att du gör?
Älska mig..o visa det...
Jag är bara din lilla son som behöver dig alla dagar...
jag har ingen annan mamma..

Snälla mamma sluta umgås med personer som gjorde dig illa..
snälla mamma jag vill inte åka i hans bil...
Vill inte sitta löst utan bälte...jag är rädd!
Rädd att mista dig mamma...

Ibland då jag kommer hem från farmor o pappa
då blir jag så glad..
men då är du alltid så trött o irriterad..
Varför vilar du inte då jag e borta o leker o har skoj?
Vilar,gör fint o sånt..
så att du & jag får all tid tillsammans sen?
Jag älskar dej ju mamma...
vill du inte ha mej mera?
Min mormor älskar mej med..men henne får jag inte träffa...
varför mamma väljer du andra än de som är bra för dig?

Snälla mamma ta hand om mig innan nån annan gör det..
lyssna på dem som är här för o hjälpa oss.
För annars måste jag flytta.
O jag har inte tänkt göra det ännu på många år.

Mamma min mamma...älskar dig...
du behöver bara älska mig tillbaka....


///Din son

Kommentarer
Postat av: Jonna

Sant, så sant..... Bara man kunde inse.. <3

2009-12-02 @ 20:58:35
URL: http://flickaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0