Pank o fågelfri

Jaa denna dag..vart ska man börja?

Åkte till Akkis vid tio...anmälde mig..vid rec. satte mig o väntade..O var med o jag lämnade jackan vid honom då jag gick in. Proverna gick bra efter ett par stick..ba 8 rör...hmm. Nåja. Fick lite energidrycker o träffade personal man saknat. Sa "Hej då" o åkte ner. Väl nere märkte jag att min plånbok var borta ur innerfickan. Kom då på att jackan legat brevid O på stolen. Så den har säkert trillat ur där. Tog hissen upp tillbaka direkt. Kikade där..ingenting. Gick till rec o prata med dem. Ingen hade lämnat in nånting. En patient hörde mig..o hon berättade om en annan manlig patient som plockat upp "nånting" just där jag tappat min plåmsa. Jaha...hon beskrev honom o då kände jag igen honom. Visste han var kvar där. Jag ville gärna veta om han hittat den...så jag gick in till honom. Frågade honom om han sett min plånbok. Han verkade inte förstå mej..eller ville inte. Han verkade förnärmad... Sade ursäkta o gick. Men vi tillkallade vakterna. De sade de inte har tillstånd att fråga ut någon även om vi är rätt säkra på att det kan vara han. Men de kan gå in med en sköterska o fråga honom. Såå de gjorde så. de var borta en lååång stund.Kom tillbaka..MED min plånbok. De sade de hittat den på toan invid mannens rum. Men de kan inte säga att det var han som lagt den där..för det var ytterligare två patienter och han som var in där medan de stod där... Då de gick in dit efteråt så hade de funnit den gömd bakom diverse prylar..o prover. TOM var den visserligen...mina nyss uttagna pengar...*suckar* Men allt annat var kvar..Så jag slapp jue spärra alla kort o så..men lessamt var det att folk e såå dumma o samvetslösa! I mitt inre undrar jag..vem det var..han..som sade nej åt mig? Eller nån annan...det får jag aldrig veta.....

Åkte vidare..o gjorde ärenden..fika på dagiset..alltid lika trevligt. Trivs så himla bra där med både två och fyrbenta vänner. Idag var de fyrbenta NÄSTAN skitigare än de tvåbenta..*skrattar*...men det va skojj iaf! Hem o fixa middag...
Sen vidare o handla lite igen....o hämta lever på dagiset..som jag gömt i frysen där..*L*. Såå nu e det hundgodis på gång..hela halva natten..tar det.. Och mannen tycker det luktar bläää.. Men ack vad voffarna gillar det!!

Mm det va lite av min dag...
I morrn blir det lite spännande...får svar på mina blodprover..de som hunnit komma.
Vill eg inte veta..för det va inge skojjj prover....
Natten kommer att bli lång o fundersam....men jag får iaf VETA...o det är bättre än att inte veta.


                                                                            Or What????

Kommentarer
Postat av: Hella

tråkigt det med plånisen.. men det visar ju bara att oärliga människor finns överallt... tur du fick det tillbaka iaf.. även om den va tom..

Spännande med dina prover.. hoppas på gott resultat!! håller tummarna för dej..



kramar från ett regnigt och murrigt västerås

2008-11-14 @ 10:52:57
URL: http://www.freewebs.com/crazystars
Postat av: Annica

Jäkla typer det finns. Nåväl du fick tillbaka det viktigaste. Kort + körkort diverse andra saker som man alltid har i plånkan. Hoppas den personen köper nåt o sätter i halsen för pengarna.

Hoppas på bra svar på proverna nu istället som plåster på såren.

2008-11-14 @ 12:28:16
Postat av: J

oj oj hur det kan gå! Det måste ha varit han där som sa nej antagligen! Trist att man inte ska få ha sina saker ifred...

2008-11-14 @ 14:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0