En kärlek

En kärlek till någon som betyder lika mycket som livet självt...
Man älskar någon tills de nästan kvävs..är det fel?
Ger dem kärlek..råd och det största av allt LIVET
Vad gör man då man måste backa tillbaka...
ge andra utrymme att agera..
att ta till orda..o handling för att göra allt bättre
Då man själv är så fattig i ork och handling att ingenting längre hjälper..
Nej inte ens att böna o be
Har sett mig som stark..försökt vara stark.
Gett  mig rum att agera,gett dig rum..chanser om o om igen.
Men..det har bara gett dig mera utrymme att ljuga o bedra...
och att visa att du minsann inte behöver mig..
Eller respekterar mig alls.
Du ser inte mina tårar,min oror,min vånda,mina såriga fötter som vandrar fram o tillbaka
över våra golv i oro över vart du tagit vägen denna gång.
Du ser inte min förväntan då jag fixar middagen...dukar för oss..vår familj..
känner inte min önskan att se oss vid middagsbordet..prata om dagen.
Varför ser du inte det..nej för du kommer aldrig hem mera...
Då du kommer är det för att tanka din IPOD,eller vill ha peng,eller tvättat,eller ducha,eller nå annat.
Inte för att umgås mera..eller bara vara...
Du ser inte den kärlek som finns...som bara jag kan ge dig..
Ingen annan kan se det i dig som jag kan se...
Den lilla pojke som jag älskar så innerligt..som satt i min famn och lyssnade på samma musik..
skrattade åt mina små skämt..
Jaa du har blitt äldre..o så..men vi delar ändå många fina saker..
Om du bara gav det tid o utrymme....
Minns då vi lyssnar på musik tillsammans..vi ler.. o minns det fina vi delat...
Vi känner musiken innom oss...lyssnar på texten o assosierar till den..vi har nåt speciellt...
ett band ingen annan kan ha....
Varför..jo för du är min son...den ende son jag kommer att  ha!
Ingen annan kommer att ta din plats...du har för alltid din plats i mitt hjärta..
o du behöver dn frihet..men du behöver oxå stöd o hjälp..
vänd mig inte ryggen..o gå inte från mig.
Vill du skall bo kvar här...det vet du..
Gå inte....snälla gå inte....välj inte att gå...
För valet e ditt inte nån annans....
Min kärlek har gett dig allt..livet..och dagen o kärleken...
kan inte ge dig mera...
nu är det upp till dig...
Min kärlek är för alltid förankrad hos dig min son.....
men vad du gör med de är din sak..........!

Kommentarer
Postat av: Annica

Finner inga ord men jag vet hur jobbigt du har det.

Du måste ta hand om dig själv oxå Eva, det får du aldrig glömma.

2008-11-19 @ 00:08:11
Postat av: Hella

hmm.. vad säger man.. det är jobbigt då barnen växer ifårn en. men som du skriver så behöver man alltid stöd hemifrån, han kommer en dag att inse vilken underbar mamma han har, som älskar honom som alltid ställt upp.. så ge inte upp.. ta hand om dej.. annars går du under...

du vet var jag finns om du behöver prata...

Kram!!

2008-11-19 @ 15:34:36
URL: http://www.freewebs.com/crazystars

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0