Ratad

Ett ord som gör ont..än mera en känsla som förtär..som frambringar tårar..en känsla av att inte vilja finnas till. Finns i mitt inre en kärlek som alltid funnits där..ovillkorlig..men varje gång jag plockar fram den o visar vad du betyder så spottar du på den. Likväl så gör jag om samma misstag om o om igen. Får rådet att gå vidare..jag e inte värd denna spott o spe..men jag offrar så många tårar o tankar för någon minut med dig..även om de inte alltid är så positiva. Varför..? Ibland undrar även jag. Ser knappt tangenterna för alla dessa salta tårar..Min vän vill flyga  iväg..hon är i ett vaccum..känns likadant. Varför kan man inte bara få försvinna för ett tag..reda upp o låsa alla känslor på en annan kontinent dit man aldrig mera behöver återvända. Aldrig mera bli sårad om o om igen. O du..som jag delat allt med så länge..vi växte upp tillsammans..du o jag..vi var systrar..jag saknar dej så oerhört. Minns allt vi gjorde,alla resor o äventyr tillsammans. Hur kan man bara säga att vi inte är systrar mera. Jag känner mig helt rotlös o ensam. Har ingen som jag kan säga att är mina rötter mera...ingen vill veta av mig. Vet inte om nån nånsin kan förstå hur mitt hjärta är fullt av hål. Det sägs att det helnar..men varför gör det inte det då? Efter all denna tid...Kanske låter jag inte det göra det...för jag hoppas än om o om igen att du ska inse att jag är din syster o älskar dig.Trots allt du gjort så skulle jag alltid förlåta dig..du vet jag är en sån person. Jag saknar..så mycket o visar det..men ingen förstår..vad ska man göra SKRIKA ut det..eller ba lägga sig ner o resignera?  Fick rådet igår att ge upp..inte ta mera skit från er..inte ta de få stunderna..då det passar er..eller Dig i första hand. För att inte bli sårad mera. Men hur avslutar jag det..lilla vi har..för det är det enda som e kvar av mina rötter. Står inför ett val..ett beslut jag inte vill ta..inte ens vill tänka på. Men jag tror jag måste för att sluta riva upp detta sår om igen..det får aldrig helna..o det e kanske dax efter 40 år nu? Men hur..? Hur skall jag kunna? Jag vill bort ba bort..sluta finnas till sluta ta beslut sluta gråta sluta hoppas sluta se er ha skoj sluta riva upp ärren sluta rasa ihop sluta sluta sluta sluta...........................

Kommentarer
Postat av: Hella

Fy då..*kramar om dej*.. Låter verkligen som du har och har haft en del tungt.. nu igen.. men du e stark.. o man måste va sej själv närmast och börja med att ta hand om sej själv. förstår efter att ha läst det du skrivit att du har ett svårt och tungt beslut att ta.. och jag kan bara undra om det är det jag tror.. och vad det än må vara så tror jag att du mår bättre då du väl fattat ditt beslut.. och när det är gjort måste måste du försöka helna igen och börja må bra... låter ju självklart lättare än det är.. men det är de enda du kan göra.. som du mår nu är inget alternativ.. du måste va rädd om dej!

tänker på dej!!
Många kramar till min EFVA!!

2008-05-22 @ 19:29:32
URL: http://www.freewebs.com/crazystars

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0