Påtuggad

Mmm..då kanske man orkar skriva nån rad...

Senast jag skrev va jag på väg till dagiset,
hjälpa till..
Det gick tokigt. Jag blev väldigt hundbiten.
2 Voffar rök i hop..e väl den korta versionen.
O jag försökte sära dem åt...utan att sätta
händerna emellan..men den ena gav sig på mig iaf!
han bet tag o ruskade tills jag låg..
Vänstrahandleden satt fast som i ett skruvstäd..
kände bloden rinna o smärtan va olidlig.
Han släppte efter en stund..jag fick dem in i rastgården
o ringde efter hjälp.
11 timmar på akuten...röntgen,bedövning,spolning av hålen
smärtstillande...mm. En bit av huden e borta..där jag e tatuerad...
o ett hål på tumleden... Svullen o blå!.
Fick starka smärtstillande tabletter..skönt,man somna som en baby i natt.
I dag bytte vi bandage o det ena hålet e rätt ok..
det andra e skinnlöst o fult..men..det ska väl ge sig bara tiden får göra sitt.

Så nu har jag även fått uppleva baksidan av hundlivet..vilket man förr
eller senare får göra då man umgås med djur. Ryser då jag tänker på
paniken jag kände av att sitta fast...blodet som rann.
Jag hoppas min kärlek till hundar ändå tar överhanden av rädslan jag än känner just nu.

Skall oxå tillägga att hunden inte är en ilsken hund,
utan i vissa stressade situationer blir de agressiva mot
den närmaste hunden som även i detta fall var en hane.
Ville inte de skulle skadas o därför gjorde jag allt som stod i min makt
för att hindra det. Instinkten talar till dem o de handlar i nuet..de tänker inte.
Hade han sett det va jag..hade han nog inte huggit..tror jag.
Men det va en så panikartad stund så ingen hann tänka...

En hund hemma hos ägaren...e en individ..
En hund på dagis är ofta en annan...
mera påverkad av de andra runtom....
positivt eller negativt...stressande eller lugnande...

Så e re iaf...nu e det fredag o jag tar det väldans lungt..
så lungt att även trisslotten gått i vila..o strejk!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Som jag lärt känna Eva så kommer hon igen med fullkraft och nya friska tag trots den otäcka händelsen som skedde på hunddagiset.

Till att börja med en aning försiktigt men sen.........Full fart på bruden :-D och ingen kan hejda hennes fart :-)

2008-12-12 @ 22:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0