Skogsluft

Tänk vad en promenad i skogen kan vara rensande..o välgörande.
För det första hittade jag Zivah som irrade bort sig på en promenad i går kväll i mörkret..
skönt det. Hon hade visst övernattat där hon glömde följa efter nåmera...
Så hon skrek såå hjärtskärande då jag va dit o ropade.
Nu är hon trött o nöjd över att vara hemma igen.

Sen gick jag till en ny plats.
Hittade så underbart vackra områden med enbart gröna vackra
mossiga kullar.
Såg ut som trollskog man drömde om då man var liten.
Selma sniffade o busade här o där.
Hennes busiga ansikte dök upp lite varstans bakom
de gröna stenarna.
Solen sken o det vart märkliga skuggor som fick mej att
se konstiga saker. Saker rörde sig o gav skogen mera liv än vad den hade.
Så magiskt vackert.
Hittade en omkullfallen tall...
där kodan hade samlats i högar som såg ut som konstverk.
Som nån hade spritsat ut den..
ska ta me kameran i morrn o föreviga konstverket.
Man finner så många saker sånära,
konstverk i naturen.
Som är obetalbart o ger det inre lugn.
Har nog hittat mitt lilla paradis här hemma nu...
mina gröna kullar med en mjuk famn att drömma sig bort i....

image162

Kommentarer
Postat av: Hella

Hmm.. trollskog.. låter ju läbbigt juh.. o tänk va massa älgar som kan stå o glo på dej.. *ryser*..
måste väl kolla in dina foton på den läbbiga skogen sen..*ler*..
massor med kramar från Västerås

2007-09-12 @ 16:56:04
URL: http://www.freewebs.com/crazystars

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0