En fin dag

No rain today...Nee det slapp vi. Så man har iaf fått lite gjort. Städat undan efter valphögen. Lite tomt e det allt...inga småtassar som dundrar på altanen. Bara Busifer som e kvar,han saknar me sina syskon. Men han får ta vara på att dela dagarna med mig o selma nu. Har plockat bort alla filtar,häckar,saker man fixat för deras skull. Men allt kan man inte ta bort än förrän han flyttat på lördag Då åker vi  till Åland me honom. Så e re.
Så idag bidde det städning av gården...altanen..va till banken..ÖB...Coop...skura...tvätta...städa skafferi...lekt me Busifer..ja lite sånt o hör o häpna nu e det dax för middag redan. Dagen har gått fort. Det gör så ibland.
O vad blir det ti mat..hmm ba potatis o nå annat gött...kanske farmors goa korvsås..*L*. Hon kunde det där me o fixa go mat..gammeldax. Saknar min farmor..hon va den raraste gumman som fanns. Därför Liljan på min handled...glömmer aldrig!! Nåja solen skiner o jag hinner säkert skura lite till efter middagen om inte magen hänger ivägen då..så man somnar på soffan..hehe. Återstår att se....................!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0