Mornings....

Klockan var fem...*gäääsp*..småkissorna busar o tycker jag ska kliva upp o ge dem mat. Hungriga de små liven. Gör väl det då....O huvva så kallt det är..kikar på termometern...16 grader inne..o 4 ute. Tror minsann det barkar åt höst..vinter snart. Kissor får sin mat..jag kryper ner tillbax under mitt underbara vintertäcke..*ler*. Då O tassat iväg till jobb vid sex så kliver jag upp..e för kallt måååste elda. Sätter fyr i brasan..småkissor tittar stoorögt på vad jag gör. Fattar inte vad jag gör av deras klösträn...in i det svarta hålet.. Men då det knastrar o blir varmt så njuter de.. De lägger sig till rätta framför brasan,tvättar sig o somnar en stund så nöjda o belåtna. Efter en stund kommer I ner o ska ha frulle. Han frågar om jag eldar...jaa svarar jag... hurså? Joo det luktar Jul säger han..*L*. Hmm liite väl tidigt kanske. Men ja...det doftar vinter o myskväll...Lite fint är det allt med den årstiden oxå. Man ska inte sörja mörkret o kylan som kommer,nej man får plocka fram ljusen o tända brasan så kan även de kvällarna bli fina!

Nu har alla lämnat hemmet utom jag o kissor...tror jag ska ta mej nåt o dricka...e öken. Men...sen hägrar nog vintertäcket igen en stund...o säkert får jag sällskap av fyra lurviga små varelser...*ler*...sååå underbart.


image181

Kommentarer
Postat av: J

jodå d e ba att komma, du e alltid välkommen :) Nä ja fick inte tag i Dina, messa o ringd, hon svara aldrig så d blev inga hästar.. :( Idag e d fredag igen. Har inte alls planerat helgen, d mesta ligger i luften. Blir d tacokväll på lör, blir d arken ikväll? Ingen aning. Jag är bara trött för jag sov inte i natt heller. Igår natt sov jag men inte natten före det. Åh jag blir så trött. Kramisar!

2007-10-05 @ 08:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0