PiZzzt

Varför i hele helv* gör hon så???
Hmm ska berätta o tar tacksamt emot råd tips o tuktan...

Selma voffen o jag gör oss redo för att gå ut!
Jag klär på mej fixar henne med reflexer o selar o lampor nu då det är mörkt.
Skall gå till kjorren o köpa ett frimärke.
Asså gå över gärdet genom lite skog..o sen bostadsområdet.
Hon får springa lös första delen då det är åker..gärde och lite skog.
Allt går bra o hon håller sig innom synhåll.
Sen helt plötsligt då vi närmar oss skogsdungen så är hon borta.
Bryr mig inte så mycket för hon brukar göra en avstickare o komma tibax,
då hon vet vi ska gå längre...Så jag fortsätter gå. Men ingen hund kommer.
Jag ringer HEM...jodå mycket riktigt där e hon!
Så jag får svänga om o gå hem igen.
Såå brukar hon göra då vi e på väg hemåt...
dra iväg hem före oss. Men inte då vi är på väg bort på prommis.

VARFÖR gör hon så?
Hur ska jag får henne att inte göra så?
Nu fick jag inte mitt brev postat o e allmänt förbannad o pizzt!
Hon älskar jue prommisar o vet då jag sätter på nya halsbandet att
det ska hända nå skoj. Nu drog hon o det vart en 30 min prommis i stället
för det dubbla minst! Nåt råd? Varför rymma från det man älskar mest?
Fattar hon inte? Är dragningen efter vilda djur så mycket större?

Just där hon drog så var det tre älgar som gjorde en rivstart
idag då vi kom gående...så det doftade säkert älgstek där!
Men ändåååååååååå!


 


Kommentarer
Postat av: J

Ingen aning. Rox jagar ju bara en liten sväng o sen kommer hon till mig igen. Kan vara att hon jaga dom hemmåt och så tyckte hon när hon tappa kornet på dom att det va kortare hem än att börja leta upp dig igen. Tryggt att gå hem. Men jag vet inte :(

2007-11-12 @ 08:49:37
Postat av: J

Idag förstod ja inte mig på rox. Vi skulle gå förbi en man o en kvinna på strandpromenaden o ja lät henne gå lite framför mig i kopplet. Precis när vi kom bakom dom så hoppa hon lite fram mot mannen o morra på honom. Hon brukar inte syssla me sånt om d inte e en hund. Fattar inte va hon gjorde så för. Skäms ju!!

2007-11-12 @ 11:45:25
Postat av: Robere

Och du är säker på att det inte circulerar någon ståtlig hane i trakterna då?
Jag menar, alla "honor" kan ju lägga iväg gaalet långt bara de får korn på en ståtlig "hane"

- har alldrig upplevt att någon kommit springande efter mig iofs men man har ju hört talas om att det kan förekomma *leer*

Bara testa igen och se om hon drar iväg igen, dags att koppla igen då kanske och börja träna *fot* igen *leer*

Ha det gott vännen/kram

2007-11-12 @ 23:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0