Gammal man

En gammal man står brevid mig vid macken då jag ska tanka. Jag väntar då han va där före mig.
Då han tar munstycket o ska tanka så vet jag inte vad han gör..men hela han blir blöt av bensin..han får det inte att sluta utan hela hans jacka o fina jeans blir dybölta av stinkande bensin. Han muttrar för sig själv o tankar sen.. Han tankar inte fullt så det går fort. Då han går efter kvitto så drar han med handen irriterat på sin fina jacka..den e rätt förstörd...Han sätter sig i sin fina Rover...Uppretad som han är..ser lessen ut så glömmer han hålla ner kopplingen då han startar o bilen skuttar iväg. Hans ålder o uppförande får mig att undra hur säker han är i trafiken. Gammal man,har säkert vart en bra chaufför,säker på det mesta. Men en dag tar det slut. Såg han åka iväg...tänkte på att det va halt o mycket trafik...Hoppas det gick bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0